donderdag 3 augustus 2017

Er zijn grenzen..

Morgen komt een vriendin met haar man barbecueën, super gezellig vind ik dat. Nu is het dat ik altijd vraag wat mensen graag drinken en wat zij absoluut niet lusten. Ik was eerder echt een persoon die speciaal voor anderen iets in huis haalde, terwijl ik het zelf niet lust. Die tijd is nu wel voorbij!

Hoewel ik alsnog graag iets haal wat anderen graag lusten, koop ik nu alleen dingen die wij zelf ook eten en drinken. Eerder haalde ik nog wel eens tomatensap of speciale drank. Nee, dat doe ik niet meer. Helaas gooide ik dan altijd iets weg, omdat het bij ons toch niet op gaat. Super zonde, veel te veel verspilling en er is echt wel iets dat ze lusten dat wij ook lusten.

Wij houden heel erg van gezelligheid, maar er zijn dus grenzen. We leken wel gek in het begin. Alles in huis halen voor anderen en uiteindelijk met een boel overschot zitten. We houden van restjes, maar wel die we zelf ook lusten.

Dus morgen gaan we barbecueën. Het gaat hoe dan ook door. Het is gelukkig niet koud, alleen erg nat. Gelukkig hebben we een overkapping waar we onder kunnen zitten.
Vanavond ga ik alles voorbereiden. Op het menu staat: kipsate, sticky spareribs, speklapjes, kippenpootjes, hamburger, garnalenspies, zalm en kabeljauw. Daarnaast maak ik nog aardappel- en pastasalade, heerlijke knoflookboter, uiteraard zelfgemaakte pindasaus, maïskolf en vers stokbrood. Een groene salade en rauwkost voor erbij.
Alles in proportie uiteraard! Zaterdag gaan we bij mijn ouders eten en wat over is, nemen we gewoon mee. Ook makkelijk voor mijn ouders.

Hoewel het weer niet te beïnvloeden is, hopen we toch op iets beter weer :)



11 opmerkingen:

  1. Ik ken tot nu toe één vegetariër die met mijn (vlees)eetwensen rekening houdt. Raar he, dat een vegetariërs/vegan wel wil dat je met hen rekening houdt maar andersom is dat meestal niet het geval.
    Dat wetende, ben ik ook minder geneigd iets in huis te halen wat hier niet gegeten wordt. Ik ben en blijf aardig voor vegetariërs hoor...maar ik schiet niet in een kramp. Als het te ingewikkeld wordt nemen ze zelf hun spulletje maar mee. Voor mensen met coeliakie of lactoseintollerantie kook ik wel apart...wat ik geen moeite vind omdat ik voor dochter jaren gluten/lactosevrij kookte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als mensen bij mij komen eten dan maak ik eten waarvan ik weet dat het in de smaak zal vallen. Waarom nodig je anders mensen uit ? Eten mensen geen vlees dan is het hoofdgerecht vleesloos. Idem dito met vis, varkensvlees etc. Geen probleem. Lekkere wijn erbij en voor hen die geen alcohol drinken iets anders.
    Het is fijn als gasten zich op hun gemak voelen en het eten lekker vinden. Ik vind het niet zo'n bezwaar om dingen te kopen die wijzelf niet eten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We houden zeker rekening met onze gasten, maar we gaan niet speciaal iets kopen! We zorgen zeker dat we voor ieder wat hebben!

      Verwijderen
  3. Ik vind het ook heel leuk om bij mensen te eten en te zien wat zij eten en lekker vinden. Juist vega zie ik dan graag omdat ik zelf vleeseter ben wil ik dat graag proeven en misschien recept vragen.

    Als ik weet dat mensen bv bier drinken haar ik dat wel, al is dat normaal niet in huis, maar likeuren oid drinken ze maar gewoon thuis daar is teveel verschil in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook leuk om bij anderen te eten en nieuwe gerechten te ontdekken:) bier hebben we sowieso en idd likeuren zijn lastig!

      Verwijderen
  4. OMG, dat alles voor 4 mensen? Ik bedoel dan vooral de verschillende soorten vlees en vis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep! Maar wat over is nemen we mee naar mijn ouders ;) dus dan eten we er twee dagen van!

      Verwijderen
  5. Wat veel soorten vlees en bijgerechten, zelfs als het allemaal kleine beetjes zijn lijkt het me veel. Maar misschien zijn de porties nog kleiner dan ik denk. Ik houd ook van veel verschillende dingen maar vind het altijd jammer als iets heel lekker is en er niet nog een beetje van hetzelfde is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon van alles genoeg! Wat we over hebben, nemen we mee naar mijn ouders :)

      Verwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...