donderdag 27 juli 2017

Mijn oma

Mijn omaatje wordt volgend jaar in januari 90. 90! Wat een leeftijd! Nu is het erg lastig om een cadeau voor iemand te verzinnen, die eigenlijk alles al heeft en het liefst alle tijd doorbrengt met familie. Alle cadeautjes hebben we ook al een keer gegeven of gemaakt. Dansjes zijn wij - de oudsten  - inmiddels te oud voor en cabaret kunnen we niets meer voor verzinnen.

Maar nu.. mijn moeder kwam met een geweldig idee. Waarom nemen we oma in het weekend dat ze verjaart niet mee een weekendje weg? In totaal heeft mijn oma (helaas heb ik geen opa meer) 5 kinderen (allemaal getrouwd, dus zeg maar x2), 16 kleinkinderen en van de 16 kleinkinderen hebben er 9 een vriend of vriendin.
In totaal zouden we dan met 36 personen zijn als iedereen kan. 1 neef en zijn vriendin kunnen sowieso niet mee en een nicht wacht nog op het definitieve telefoontje waardoor zij in het buitenland gaat wonen en werken, waardoor ons totaal op 34 komt, maar als het buitenlandavontuur van nicht doorgaat, 33.

Als iedereen een kleine bijdrage doet, kunnen we met gemak een mooi huis afhuren voor ons allemaal. En we weten ook: oma maken we nergens anders blij mee!

Nu is alleen de grote zoektocht begonnen. We willen niet op een park in allemaal verschillende huisjes. Het liefst willen we één of twee grote huizen met een genoeg slaapkamers.
In het verleden zijn we naar Groesbeek, Blankenberge (BE) en Mierlo geweest, maar ja.. toen waren we allemaal kleiner, hadden we geen aanhang.. en sliepen we nog allemaal bij onze ouders op de kamer ;)

We concentreren onze zoektocht vooral aan de Nederlandse en Belgische kust, maar als we wat leuks tegenkomen ergens anders, dan is het natuurlijk ook goed.
Uiteraard hebben wij wel een paar eisen. Er moeten in ieder geval voor ieder koppel een slaapkamer zijn. De kleinere neven en nichten kunnen bij elkaar op de kamer. We willen zelf al het eten en drinken meenemen. Er moet een buitenplaats zijn, waar we kunnen zitten en/of barbecueën. En het moet het liefst ook nog rolstoelvriendelijk zijn i.v.m. oma.

Nu hebben we gelukkig de tijd tot januari, maar ons streven is om in ieder geval in november iets geboekt te hebben! Ik ben benieuwd of dat gaat lukken :)






6 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Ik dacht meteen aan de natuurvriendenhuizen van Nivon. Er zal ook bij de kust wel zoiets zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Ik ga contact met ze opnemen!

      Verwijderen
  3. Ik vind het een briljant idee van je moeder. Zeker omdat je schrijft dat je oma graag met haar familie samen is.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Goedkoper TV en Internet - de aanbieding die ineens wél kon en zelfs beter is!

Ja lieve lezers, wij hebben weer een enorme besparing in ons budget. Ons contract bij onze TV- en internetaanbieder liep af, dus we gingen k...