zaterdag 22 juli 2017

Klusweekend voor de boeg! Maar ook veel gezelligheid.

Ja, Groene Glitter gaat klussen! Niet alleen in ons eigen huis, maar ook in het huis van zwager en schoonzus. Hun huis is afgelopen woensdag opgeleverd en er moet veel, héél véél, gebeuren. Het is een nieuwbouwhuis en aankomende maandag komt de vloerenlegger en dan moet alles dus geschilderd en behangen zijn. Strakke planning dus.

Voor onszelf zijn gisteren de nieuwe binnendeuren geleverd. Die gaan we vandaag meteen inhangen (heet dat zo?), zodat dat ook maar klaar is en wij weer mooie deuren hebben, voordat we gaan klussen.

Bij schoonzus en zwager moet er dus - ook - veel gebeuren. Maar goed, wij zijn de flauwste niet en wij gaan helpen. Ze hebben het niet eens hoeven vragen :) uiteraard bieden we zoiets aan. Zelf kan ik niet echt veel. Ik heb mezelf ingedeeld bij het behangen - samen met schoonzus - en bij het poetsen en alles stofvrij maken. Dat leek me wel een prima taak. Mijn vriend en zijn broer gaan alles afplakken, verven en afwerken. De prognose is dat we er zaterdag de hele dag zijn en zondag tot eind van de middag. Het is echt een enorm huis, dus ik vraag me af of die prognose klopt, maar we zullen zien!
Nu zijn poetsen of klussen echt niet mijn hobby, maar ik denk dat het best wel gezellig wordt!

's Middags gaan we bij mijn schoonouders eten, want zij passen op de kleine van zwager en schoonzus. Ze zouden zorgen voor een luxe lunch, dus dat staat me altijd wel aan natuurlijk ;)

Zondagmiddag mogen we relaxen. Dan gaan we bij vrienden barbecueën. We mochten absoluut niets meenemen of regelen. Normaal gesproken zou ik dat niet accepteren, maar waarschijnlijk zijn we zo afgedraaid na het klussen, dat we het maar wel te fijn vinden dat we niets hoeven te regelen. Toch nog een moment van - relatieve - rust op zondag.






1 opmerking:

  1. Deuren ga je afhangen. Raar woord eigenlijk. Wij hebben dat ooit eens geprobeerd maar hebben al snel mijn zwager gebeld, die timmerman is. Het viel ons niet mee, maar ons huis is ook niet erg recht. Succes en veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen

Het kleine gebaar dat geven heet

Wij hadden een koelkast in de schuur. Als backup voor als degene in huis kapot zou gaan. Maar ja, we hebben ook plek nodig in de schuur. In ...