vrijdag 21 juli 2017

Gelukkiger zijn met minder - ontspullen

Mijn materialistische tijd ben ik allang voorbij. Gelukkig maar. Op dat moment dacht ik echt dat ik gelukkig werd van veel spullen. Ik werd gelukkig van door de stad slenteren met vriendinnen en - achter - nutteloze dingen kopen. Nu weet ik gelukkig wel beter.

Het huis wordt steeds opgeruimder en er staan steeds minder spullen. Wij willen niet tot het uiterste gaan met minimaliseren, maar wel een heel stuk. Sommige spullen hechten we waarde aan of willen we niet wegdoen. Prima!
Soms.. door zo'n geweldig onhandige actie van - voornamelijk - mij, sneuvelt er wel eens iets en doen we het toch weg. Kapotte vazen bijvoorbeeld. 2 deze week. Hoe ik het voor elkaar kreeg?! Tja.. onhandigheid ten top. Ik zette namelijk een dweil weg en de stok viel om, patsboem, bovenop twee vazen. Beiden kapot. Jammer, maar zo ruimt het wel op ;)
En we hebben laatst een fiets weggedaan. We hadden namelijk allebei een oude fiets, een nieuwe fiets en een racefiets. Een van de oude fietsen hebben we opgeknapt en die gebruikt vriend nu als 'brandweerfiets'. De andere fiets vond dat het tijd werd om naar de stort te gaan, want de ene dag braken er twee trappers af (?!) en toen die er weer een beetje provisorisch opzaten, brak het stuur af. Dit gingen we niet meer maken, hoppa, naar de stort.

Op dinsdagavond kreeg ik opruimwoede en heb ik de kelderkast eens flink opgeruimd. Het komt niet vaak voor, dus nu moest ik er gebruik van maken. Er lagen nog spullen in die we al jaren niet gebruikt hebben, dus ik vond dat ik deze wel weg kon doen. Even een kort overleg met vriend: ja doe maar weg! Helemaal prima, is dat ook weer opgeruimd.

We hebben ook enorm veel spullen langs het huis liggen. Binnenkort komt de vriend van een vriendin van ons met zijn karretje en dan brengen we al die spullen naar de stort. Is dat ook weer opgeruimd. Ook fijn dat we zijn karretje mogen gebruiken, dan hoeven we maar een keer te rijden! Dan is de tuin (aan de zijkant van het huis) ook weer om aan te zien!

Fijn is dat soms.. opruimen!

1 opmerking:

  1. Ja, opruimen kan letterlijk en figuurlijk een opgeruimd gevoel geven is mijn ervaring! Echt heel fijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...