vrijdag 9 juni 2017

Kijk naar de kiloprijs! En bespaar.

Jawel. Soms word je bedonderd waar je bij staat. De kiloprijs. Zo ongelooflijk belangrijk. Je denkt vaak dat een product ontzettend goedkoop is, maar uiteindelijk kun je aan de kiloprijs zien of dat echt het geval is. Heel vaak ben ik in deze valkuil getrapt. Met open ogen. Gewoon ontzettend dom.

Nu kijk ik áltijd naar de kiloprijs van een product. En ik vergelijk dit ook met andere producten in het schap. Soms is er geen kiloprijs maar een prijs per stuk. Daar kun je natuurlijk dezelfde informatie vanaf leiden.

In de supermarkt houd ik het liefst een vaste route aan. Ik weet waar alles ligt en ik kan zo pakken wat ik wil hebben. Waar ik eerder dacht dat merk per definitie duurder zou zijn, bleek dat in sommige gevallen helemaal niet zo te zijn. Ik keek gewoon naar hoe duur iets was en dan pakte ik het goedkoopste van de categorie. Maar soms had een merk meer inhoud, waarmee de kiloprijs veel gunstiger was. Uiteindelijk blijk ik daar vreselijk veel geld mee te hebben verspild.

Helaas.. maar nu weet ik beter. We blijven niet bij de pakken neerzitten en we kijken gewoon vooruit. Ik vergelijk deze prijzen heel bewust. Ook als ik dan langer voor een schap moet staan. Dat maakt niets uit!
Tegenwoordig kijk ik ook vaak op de website van Albert Heijn of Jumbo om alvast thuis een vergelijking te maken van producten die ik niet vaak koop. Zodat ik weet wat ik moet pakken, dan hoef ik daar in de winkel niet meer naar te kijken! Het scheelt niet alleen geld, maar ook tijd als ik het thuis al vergelijk.

Ik kan nog niet zeggen hoeveel het me uiteindelijk heeft opgeleverd, omdat er ook dingen bijzitten die we sporadisch kopen. Op de lange termijn zal het uiteindelijk denk ik een heleboel schelen!


4 opmerkingen:

  1. Ik let inderdaad ook wel op de prijs per kilo. Dat maakt soms best veel verschil. Het is echt de moeite om er op te letten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad naar de kiloprijs kijken en dan nog kan het per winkel en per product verschillen . Zo had ik onlangs citroenzuur gekocht bij de kaufland voor 25 banicent omdat ik daar was , zag ik een paar dagen later bij de lidl citroenzuur 15 banicent een zakje ,Zelfde inhoud. Zo zie je maar dat je gewoon met alles op moet letten , in NL maakte ik altijd een lijstje nav de reclamefolders en hier doe ik precies het zelfde.Ook op de markt kijken naar de prijzen en hoe de spullen eruit zien . Alles met elkaar kan je natuurlijk altijd de mist in gaan maar toch scheelt het wel als je erop let.En soms zijn aanbiedingen niet altijd goedkoper als je erop let . Fijn weekend henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat per kilo(knallers) goedkoper is hoeft niet perse lekkerder te zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk altijd naar kiloprijs maar ook naar kwaliteit i.p.v. kwantiteit.

    BeantwoordenVerwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...