maandag 12 juni 2017

Duurzaam en minimalisme

Duurzaam en minimalisme. Twee woorden die voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Dit is niet altijd zo geweest, maar tegenwoordig zijn dit dé sleutelwoorden voor mij.

Al vaker heb ik geschreven over leren tassen en schoenen. En laatst in Zweden heb ik ook nog een super mooie, fijne leren jas gekocht!

Maar waarom eigenlijk? Jassen genoeg, maar die zijn allemaal óf kapot of zitten niet goed meer. Gewoon goedkope jassen die niet langer meegaan dan 2 seizoenen. Zonde van het geld, vind ik.

De jas die ik heb gekocht is van Jofama uit Malung, Zweden. Toevallig waren we in Malung en kwamen we bij een lederzaak uit. Ik wilde graag even binnen kijken, want ik wilde voor mijn vriend een mooie nieuwe portemonnee kopen. Die vonden we al snel en toen viel mijn oog op dé jas. Qua kleur, vorm en materiaal perfect, alleen de prijs. Tja.. natuurlijk is leer duur, maar toch twijfelde ik. Hij was namelijk €430. De winkelier zag dat ik twijfelde en gaf aan dat het mijn "lucky day" was. Ik mocht hem voor de helft van de prijs meenemen! Wauw. Nog steeds vreselijk veel geld, maar als ik bedenk hoeveel plezier ik van mijn leren tas en schoenen heb, vond ik het de investering meer dan waard!

Al mijn goedkope, net niet lekker zittende jassen heb ik weggedaan. Ze hebben plaatsgemaakt voor slechts 1 jas. Lekker minimalistisch en ontzettend duurzaam.

3 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een mazzeltje met je jas en leer het draagt als jack/jas lekker. Af en toe even insmeren met een goede ledervet doet wonderen. Ik heb jarenlang een tas gehad van zadelleer je verslijt het haast niet .

    Allebei veel plezier met de aankoop.
    Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooit een leren jas gekocht voor 400 euro. Heb deze jas ondertussen al 10 jaar en begint nu beetje oud te worden maar gebruik nog best vaak.. Beste investering ooit qua kleding.. hopelijk ook voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt ook echt alsof je er voor gevallen bent. Fijn dat je hem voor de helft mocht meenemen. Het is erg duur, maar hopelijk doe je er heel lang mee.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...