dinsdag 18 april 2017

Yoga - iedere dag een paar minuten

Toen mijn moeder me vertelde dat ze op yogales zat, moest ik vreselijk hard lachen. Yoga, dat is toch niets voor mijn moeder?! Iedere week werd ze enthousiaster. Toen ging ik toch wel geloven dat het echt geweldig is.

En nu, een paar jaar later, doe ik iedere dag een paar minuten yoga. Soms 10, soms 30, soms 50 minuten. Waarom? Het is heerlijk, je komt tot rust, traint je spieren en je ontspant.

Gratis yoga

Van mijn vriend heb ik een boekje gehad met verschillende yogahoudingen. Er staat precies omschreven hoe je moet zitten/staan/liggen en waar je iets moet voelen. Ook staat er zeer gedetailleerd in waar de pose goed voor is. Erg leerzaam dus. 
Daarnaast is het internet uiteraard geweldig & the sky is the limit. Op YouTube staan honderden gratis yogalessen en op Pinterest/Google vind je met het zoekwoord "yoga" duizenden, zoniet tienduizenden, resultaten. 



Outfit en uitrusting 

Toevallig had ik al een matje. Gewoon, van de Lidl. Ooit gekocht in de aanbieding. Een matje is geen overbodige luxe. Je moet namelijk redelijk onhandige poses aannemen en op de harde vloer is dat geen succes. Duur hoeft het niet te zijn. Mijne was een euro of 6.
Naast het matje is makkelijk zittende kleding fijn. Je hoeft echt geen speciale yoga-outfit te kopen hoor. Gewoon een ruim shirt en lekkere broek is perfect.
Ik yoga altijd gewoon op zolder. Daar kan ik echt tot mezelf komen.

Nu is het alleen nog een kwestie van oefenen en vooral van doen! De eerste keren kun je er best last van hebben, maar later zal alles steeds makkelijker gaan.

En nu kan ik alleen maar zeggen: ik had niet te snel moeten oordelen. Yoga is fantastisch.

6 opmerkingen:

  1. Helemaal met je eens, yoga is heerlijk,
    Ik start mijn dag altijd met de Egyptische zonnegroet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die doe ik ook inderdaad! Een heerlijk ritueel.

      Verwijderen
  2. Ik vind die uitspraak 'I bend so I don't break' mooi! Ik heb wel eens yogales gedaan maar vond het vrij verschrikkelijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is grappig he ;)? Jammer dat je het niets vond.

      Verwijderen
  3. Dat is niets voor mij, ik ben niet lenig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was ook totaal niet lenig. Om niet te zeggen; een zak zout. Maar gaandeweg werd ik steeds leniger!

      Verwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...