vrijdag 14 april 2017

Goedkope oplossingen voor dure middeltjes!

Als ik mij ergens aan stoor, gaat het zelfs zo ver dat ik er 's nachts over droom. Vreemd, ik weet het, maar op dat moment moet ik ook echt de volgende dag meteen aan de slag met het "probleem".

Het kan eigenlijk van alles zijn. Van een deur die kraak tot een zaadje dat niet ontkiemt en alles dat er tussen zit.

Nu had ik laatst 2 dingen. 1: ik had heel erg last van zweetvoeten en het ging met alle middeltjes die me werden aangeraden niet over en 2: er zat wat roest op messen die van RVS zijn.

De ultieme tip tegen zweetvoeten 


Laten we beginnen bij punt 1. Ik had op internet honderden tips gelezen en ook werden in alle tips 'wondermiddeltjes' aangeprezen. Over bepaalde middeltjes was iedereen enthousiast, dus ik toog naar de drogist. Na me lang aan een schema te hebben gehouden van het fantastische middel kwam ik tot de conclusie dat het helemaal niets voor me deed. Ik bleef zweetvoeten hebben, wat ik erg vervelend vond.
Toen las ik ineens dat als je je voeten 40 minuten in zwarte thee zou houden, dat je voor ongeveer een jaar van je zweetvoeten af zou zijn. Heel toevallig had ik van mijn oma een hele doos met zwarte thee gehad, dus ik vond het in ieder geval het proberen waard.
Met een teil, een paar ketels gekookt water en 7 zakjes zwarte thee ging ik naar buiten. De thee liet ik eerst 15 minuten goed trekken. Daarna pakte ik een stoel en maakte mezelf het comfortabel, terwijl ik mijn voeten in het teiltje liet hangen. Na 50 minuten, dus iets langer dan "nodig", haalde ik mijn voeten uit het water en droogde deze goed af.
Dit is nu ongeveer een jaar geleden en ik ben echt van mijn zweetvoeten af! Als het terugkomt, dan "offer" ik met alle plezier weer een paar theezakjes op.

Roest verwijderen 

Nu punt 2. Roest. Onmogelijk te verwijderen. Zelfs met de veel te agressieve middeltjes die er verkrijgbaar zijn nog een moeilijke klus. En daarbij: die middeltjes gebruik ik niet graag, dus ik ging op zoek naar een andere oplossing. 
Nu probeer ik vaak tips uit, zeker als ik de spullen toch in huis heb. Bij de tip die ik las, had ik eerst mijn bedenkingen. Hoe zou dit goed kunnen werken? En wat blijkt; dit is dé tip die werkt! Geen gedoe met dure middeltjes, nee. Voor - letterlijk - een fractie van het geld van een duur middel kun jij voortaan alles roestvrij maken. 
Om jullie niet langer in spanning te houden: je hebt aluminiumfolie nodig. Echt! Een klein beetje is genoeg.
Hoe het werkt? Frommel een klein stukje folie op tot een bal. Ga met de bal over het roestige deel heen en voilà, de roest verdwijnt als sneeuw voor de zon. Geniaal, al zeg ik het zelf. 

Heb jij nog goede tips? Die ga ik zeker proberen!

5 opmerkingen:

  1. Dat aluminiumfolie ga ik zeker eens proberen. Dat heb ik ook wel in huis, dus een fijne tip!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het werkt echt heel erg goed. Laat je me weten of het bij jou ook gewerkt heeft?

      Verwijderen
  2. Dank leuke tips die echt blijken te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep! Heerlijk als iets weinig kost en toch beter werkt dan iets dat veel meer kost ;)

      Verwijderen
  3. O die thee vind ik een fijne tip!
    Wij hadden ook roestplekjes op onze messen en zetten ze in de vaatwasser nu in een vak apart van het overige bestek. Probleem weg!

    BeantwoordenVerwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...